Сьогодні перед школою стоїть завдання – не просто
дати учневі потрібні знання, а формувати людину, яка б могла адаптуватися в
насиченому інформаційному світі, формувати читача, здатного правильно і вміло
здійснювати пошук необхідних йому джерел.
Велику
роль у цьому відіграє шкільна бібліотека та співпраця бібліотечного працівника
з вчителями, класоводами та класними керівниками. При цьому незмінною залишається специфічна функція бібліотеки –
керування читанням дітей, формування їхньої читацької компетентності.
У
сучасному світі, коли широко крокує і
використовується електронна техніка, коли всіх
об’єднав Інтернет, а книжні видання замінили компакт-дисками, задіяли
віртуозні бібліотеки. У такій ситуації більш помітним стало недосконале
матеріально-технічне забезпечення шкільної бібліотеки на фоні зростання запитів
учнів, вчителів та батьків.
Ці
обставини змінили й роль самого бібліотечного працівника, його підхід до
обслуговування читачів. Спонукає до
занять самоосвітою, самовдосконалення до підвищення кваліфікації.
З
цього випливає завдання – не тільки змінити зовнішній вигляд, а й внутрішній
сенс шкільної бібліотеки, що вимальовує наступний проект, складовими якого є:
- створення
естетичного дизайну, зміна інтер’єру;
-
інвентаризація фонду, наявність відповідних документів;
- аналіз
бібліотечного фонду, з метою подальшого його використання і поповнення;
-
естетика фонду ( нові підручники, нові
тематичні полички, по новому розставлені стелажі);
-
розширення читального залу, забезпечення його комп’ютерами;
- практикувати проведення в бібліотеці класних
годин, виховних та масових заходів.
Направляючи роботу шкільної бібліотеки за таким проектом, у Новоселівській
бібліотеці розпочалася робота на довгострокове виконання його пунктів. У
тісному зв’язку з батьками, спонсорами поповнюється шкільний книжний фонд і
проводиться підписка періодичної преси. В ігровій формі працює «Книжчина
лікарня», дієво працює актив бібліотеки, проводяться усні журнали, кросворди,
індивідуальні бесіди.
Поступово
відбуваються зміни в усіх ланках роботи бібліотеки.